CJ Järn är en lokal industriåterförsäljare i Västergötland, med idag 18 medarbetare. Företaget har en lång historia och är familjeägt sedan tre generationer.
Uppdrag:
Att tillsammans med ledningen sätta strategi och riktning framåt och därefter aktivera strategin i verksamheten och utveckla företagskulturen. I arbetet ingick också att integrera två olika kulturer då CJ Järn, som grundats i Vårgårda, nyligen förvärvat en verksamhet i Vara.
Upplägg:
Riktning och strategi: I workshops med ledningsgruppen tog vi fram vision, varumärkeslöfte och positionering
Aktivering: Med utgångspunkt från beslutad strategi tas en värdegrund fram tillsammans med alla medarbetare. Medarbetarna får sedan i samarbete bryta ner värdegrunden i konkreta beteenden.
Därefter skedde ett arbete med att skapa djupare medvetenhet kring värderingar och beteenden samt hur medarbetarna både som grupp och individ kan bidra för att utveckla företagskulturen.
Då inlärning sker bäst genom träning använder vi metoder där vi varvar teori med så kallade upplevelsebaserade övningar.
Upplägget sträckte sig över ca 1 år och omfattande totalt 7 workshops med ledning och mellanchefer.
Resultat:
Omsättningen ökade med 25% under perioden och fortsätter att öka. I NKI-undersökning fick CJ Järn mycket positiva omdömen och högst värden än motsvarande konkurrenter inom närliggande områden.
- att leda med syfte
Licensierad i Lifespider System transforma- tionsprocess
Skriv in din mailadress här så får du också tillgång till en gratis mailserie – 5 steg för att skapa ett autentiskt och lönsamt varumärke!
Problem att hålla kursen?
Nå uppsatta mål i företaget?
Lyssna på Småföretagarnas webinar med Anna Åberg, Carina Kindkvist och Eva Eliasson
Webinaret...